Miesten Suomensarjassa pelit jatkuivat tuplapelireissulla. Tällä kertaa bussin keula suunnattiin Keski-Pohjanmaalle, jossa kohdattiin viime kaudelta ykköspesiksestä tippunut Ylivieskan Kuula ja aikaisemmmin länsilohkossa pelannut Haapajärven Pesä-Kiilat.
Liekö bussimatka painanut piikkareissa, kun pelin alku oli rovaniemeläisittäin nihkeää. Ensin kotijoukke löi läpi kakkosrajasta siirtyen 1-0 johtoon. Seuraavaksi polttoheitto karkasi ykkösvahdin ohi tilanteeksi 2-0. Kuritusta seurasi heti välittömästi. Etupesien ollessa täynnä, Ylivieskan Leevi Vuolletin läpilyönti kimpoili aina kolmospuolella sijainneen aidan alle asti. Kun yhden pesävälin vaihdon sijasta Vuollet kiersi lyönnillään kunniaa ja tilanteeksi jo 5-0, alkoi olutteltalle suunnata väkeä ihan jonoksi asti.
Tästä shokkialusta ei vieraat enää toipuneet kunnolliseen takaa-ajoon. Vaikka ensimmäisellä jaksolla saatiin etenijää saatiin vaihdeltua eteenpäin kahdeksan kolmostilanteen verran, tahtoi palot tulla täyteen ennen kotiutuksia. Varsinkin ykköspalojen määrä aiheutti tuskaa vieraille. Näistä pieni kunnia voidaan antaa kotijoukkueen taktisesti kypsälle lukkarille J.Ylipahkalalle. Rovaniemeläisten jakson ainoa ilonaihe oli Atte Mathlinin lyömät kaksi juoksua.
Toinen jakso kaiken muuttaa voi. Näin ei kuitenkaan tänään tapahtunut vaikka vieraat tulivat pukukopista sisuuntuneena ja hyönteismyrkyltä tuoksuen. Vaikka Teemu Tähtinen vei vierasjoukkueen ensin johtoon kotiuttamalla Veeti Keskitalon, ratkesi jakso kotijoukkueelle jälleen heti ensimmäisessä vuoroparissa.
Kuula järjesteli omalla sisävuorollaan ajolähdön ja painepallo polttolinjaan poltteli NaPen räpylässä, tilanne 1-1. Seuraavana lyömään 1/2 tilanteessa vasemmalta lyövä Lasse Hanni. Kakkospesän taakse suunnattu laaka oli menossa laittomaksi, mutta lyönnin hyvin aavistanut NaPen ulkokenttä oli kuitenkin lyönnissä mukana. Mutta onni ei. Pallo ei koskaan päätynyt räpylään pussiin, vaan reunaa hipaisten jatkoi kohti Kalajoen hiekkarantaa kuten Tapsa Kansa aikoinaan. Peli on raakaa ja tilanteeksi 3-1. Tuon jälkeen Kuula meni menojaan ja teki vuorossa 8 kolmostilanteesta peräti 7 juoksua pallon poltellessa edelleen vieraiden räpylässä.
Loppujaksoon peli tasottui ja parhaimmat onnistumiset nähtiin ulkopelissä. Molempien joukkueiden oli vaikeuksia saada etenijää edes kolmospesälle, joten jakso voitto ja samalla 3 pistettä Kuulalle lukemin 2-0 (13-4,8-1) NaPen palkitut ensimmäisen jakson lyödyillään Atte Mathlin ja lukkari Eetu Vikajärvi. Erityismaininta kuuluu myös NaPen koppariosastolle, joka keräsi merkittävän askelmäärän takakentällä päivän aikana.